Ondernemen is


> Deskundigheid

Vaardigheid

> Klanten binnenhalen

Letten op de kosten

> Doorzettingsvermogen

Concentratie

> FOCUS

Social Media

Social media inzetten voor meer klanten
Wist u dat uw klanten ook op een andere manier te werven zijn. Naast Google kunt u ook op een andere manier binding krijgen met uw klanten. Door het gebruik van hun persoonlijke profielen die uw ‘potentiële’ klanten hebben op Hyves, Twitter, Facebook en LinkedIn.  Door Social Media kunt u weten wat er leeft bij uw doelgroep en kunt u hier goed op inspelen. Zo kunt u meer klanten werven via internet dan alleen via Google.


Wat houdt Social Media in? En wat levert het u op?
Volgens onderzoeken en vanuit onze eigen ervaring kunnen wij zeggen: Het gebruik van Social Media websites levert u  (meer) klanten op. En het is nog eenvoudig ook!

Toegegeven, het aanmaken van dit soort pagina`s en websites is best wel even een klus. En dan moet het er natuurlijk ook nog goed uitzien, en in lijn zijn met uw website.


Wat is Social Media?

Social Media is een verzamelnaam voor alle persoonlijke profielen websites zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Met Facebook kunt u leuke/ interessante informatie delen met uw vrienden/ volgers. Zo kunt u op een inactieve manier toch aan uw marketing werken. Het gaat niet alleen om de informatie in de vorm van de tekst, maar dit kunt u ook doen door middel van bijvoorbeeld foto`s & video`s van uw eigen projecten of gebeurtenissen.


Hoe werkt Social Media?

U moet wel denken aan (relevante) discussies aanzwengelen, vragen naar meningen, het organiseren van activiteiten (waaraan uw volgers kunnen deelnemen), het tonen van foto’s van uw volgers met uw producten, etc. etc.
Op deze manier wordt uw doelgroep op een menselijke manier betrokken bij uw onderneming. Ze krijgen binding met u. En zegt u nu zelf, koopt u niet eerder bij een bedrijf waar u al ‘binding’ mee heeft? In ieder geval tonen onderzoeken aan dat uiteenlopende omzetstijgingen mogelijk zijn, louter door het inzetten van Social Media.


Inrichten van uw Social Media

Bij Social Media is het belangrijk om uw eigen imago goed te verwerken bij het inrichten van uw Social Media. Houd hier bijvoorbeeld rekening mee met huisstijlen, logo`s en de sfeer die u wilt uitstralen op bijvoorbeeld Twitter. Dit kan de binding met de bezoekers sterker maken en eventueel leiden tot meer aanvragen. Houdt u hierbij ook rekening met de berichten die u stuurt via Social Media.

Praktijk voorbeelden van wat wel en wat niet te doen met Social Media.

Tip 1.
Wat niet te sturen

Bouwbedrijf Jansen: Ben nu bezig bij een mooi project in de zon, nu lekker pauze aan het genieten van een peuk
Sommige volgers zijn niet rokers, en kunnen dit als vervelend beoordelen. Hou er rekening mee met wat u stuurt.

Tip 2.
Wat u beter kunt sturen:

Bouwbedrijf Jansen:
Weer lekker bezig met een mooi bouwproject, binnen een week is die al bijna af. Heb er zin in. Dit is een voorbeeld van een goede berichtgeving welke uw imago als hardwerkend bouwbedrijf kan versterken

Tip 3.
Volg uw volgers altijd terug.

Dit kan de band met volger versterken.

Tip 4.
Stuur niet te vaak commerciële berichten, maar stuur af en toe ook persoonlijke berichten.

Dit verhoogt het leesgedrag van de bezoeker. Zo kunt u meer binding krijgen met uw volgers.

Tip 5
Stuur niet teveel berichten (achter elkaar) op een dag:

Hooguit 3 tot 5 berichten over de hele dag verspreidt, denk dan bijvoorbeeld aan `s ochtends,
`s middags en `s avonds een bericht.

Auteur: Yuri Boot

Afkomstig van www.webstijl.nl