Ondernemen is


> Deskundigheid

Vaardigheid

> Klanten binnenhalen

Letten op de kosten

> Doorzettingsvermogen

Concentratie

> FOCUS

Inschrijving Kamer van Koophandel

Inschrijving
Start u een eenmanszaak, vof, cv of maatschap? Dan schrijft u zich persoonlijk in bij een kantoor van de Kamer van Koophandel. Voor Breda en omgeving is het adres Mozartlaan 7, 4837 EH Breda, telefoon 076-564 68 en email zuidwest@kvk.nl

Gaat u uw onderneming uitoefenen in een BV-vorm, dan regelt de notaris uw inschrijving.



Inschrijfformulier
Bij uw inschrijving dient een volledig ingevuld en ondertekend inschrijfformulier. in te leveren. Per rechtsvorm bestaat er een inschrijfformulier. Op het formulier staat of u nog andere documenten nodig heeft, zoals een huurovereenkomst of een franchisecontract.

Tevens dient u een geldig legitimatiebewijs te tonen,  bijvoorbeeld uw paspoort of rijbewijs.

Tijdstip inschrijving
U moet uw onderneming inschrijven 1 week voor de start van uw onderneming tot 1 week erna. Inschrijving is overigens mogelijk met teruwerkende kracht tot zelfs 1 januari van het voorgaande jaar.

Op het moment van inschrijving krijgt u een KvK-nummer toegewezen.


KvK en belastingdienst
De Kamer van Koophandel geeft uw gegevens door aan de Belastingdienst. U hoeft zich dus niet (meer) apart aan te melden bij de Belastingdienst. Binnen 5 werkdagen ontvangt u dan van de Belastingdienst uw BTW-nummer. Bij eenmanszaak is uw BTW-nummer gelijk aan uw BSN-nummer met vooraan NL en achteraan toegevoegd B.01 (of als dit niet uw eerste eenmanszaak is 02, 03 enz.)



Verdere informatie
Uitgebreide informatie vindt u natuurlijk op de website van de Kamer van koophandel  www.kvk.nl